Als aannemer moet u de werken uitvoeren volgens de instructies van uw klant. Met algemene voorwaarden bepaalt u bijvoorbeeld de regels tegenover uw klant. En u zorgt ervoor dat ook dagdagelijkse zaken die vanzelfsprekend zijn op de werf vermeld staan. Maar wat zijn algemene voorwaarden nu eigenlijk?

Met algemene voorwaarden bepaalt u regels zoals bijvoorbeeld:

  • De uitvoering van uw aanneming zoals de duur van uw werk, de wijze van uitvoering, diefstal materiaal op de werf, einde van het werk, …
  • De betaling van uw prestaties: afspreken van een voorschot, akkoord over tussentijds factureren, betalingstermijnen, regeling van vorderingsstaten als er een architect is, …
  • Termijnen van aansprakelijkheid voor gebreken
  • GDPR wet op de privacy
  • Het consumentenrecht

Deze staan vermeld op uw offertes, bestelbonnen en facturen.

Bij een discussie is het dan voldoende om naar uw algemene voorwaarden te verwijzen.

Uw klant kan en zal zich als particulier zijnde altijd verschuilen achter zijn rechten (consumentenrecht) als hij zich benauwd voelt, maar uw algemene voorwaarden dienen als bescherming en als garantie voor u.

LANDER KERSTENS

Lander is de oprichter en zaakvoerder van EHBA. Met kennis van zaken analyseert en redigeert hij uw algemene voorwaarden.

info@eerstehulpbijaannemers.be

+32(0)460 96 94 16

algemene voorwaarden voor aannemers

CONTACTFORMULIER